איך מתמודדים עם "עזיבת רשימת התפוצה"?

אולי גם אצלך זה קיים הפחד הזה?
.
בזמן האחרון נתקלתי כמה וכמה פעמים בפחד הזה אצל בעלי עסקים שאני מלווה אותם.
זו הסיבה שהחלטתי להתייחס לזה בפוסט מיוחד.
.
אולי לא נכון לקרוא לזה "פחד" אולי רק "חשש" או אפילו "חשש קל".
.
אבל באמת המונח המדויק לא משנה, שם בתוך הלב, נמצא הפחד הקמאי או נקרא לזה החשש הקטן של כל בעל עסק שמדוור לרשימת תפוצה ש"יעזבו את הרשימה שלי".
.
האמת היא שאצל כולנו קיים פחד שלא יאהבו אותנו, שיזנחו אותנו ושיעדיפו אחרים על פנינו.
אבל כאן, מדובר דווקא על משהו ייחודי ששייך לעידן ה"מיילינג ליסט" או בעברית "רשימות התפוצה".
.
ואני אסביר.
.
לכל אחד מאיתנו שמקבל ושולח אימיילים יש איזו שהיא רשימה של אנשים שהוא נמצא בקשר איתה: חברים, מכרים, ידידים, מקרוב ומרחוק.
מי לא מכיר את החבר ש"יושב" על המייל ושולח לחברים שלו מצגות רבות עד שתיבת המייל מפוצצת? כבר לא קוראים את המיילים האלו, פשוט האצבע לוחצת על ה delete באופן אוטומטי.
.
הפעם הזאת אני מתכוונת דווקא לבעלי עסק, שמדוורים לרשימת לקוחות, ספקים, חברים, מכרים דרך תוכנת דיוור אוטומטי כמו "רב מסר" (כמו זאת שאני משתמשת בה) ויש להם רשימת תפוצה גדולה.
.
רשימת תפוצה אינה נוצרת ביום אחד. היא מורכבת מאנשים שהגיעו אלינו דרך האתר, דרך פייסבוק, דרך פגישות נטווורקינג שעשינו, שיתופי פעולה ועוד דרכים רבות ומגוונות. כדי להגיע למספר רב של אנשים זה לוקח זמן, השקעה ומאמץ.
מכיון שכך כל אחד ואחד ברשימה הוא יקר ערך לבעל עסק.זאת גם דרך קלה ונוחה ויעילה לתקשר עם האנשים ולתת להם
ערך כדי שיכירו אותנו.
(כשאני כותבת "ערך" אני מתכוונת משהו שמעניין, שמועיל לאדם שקורא את המסר, משהו שהוא רוצה וישמח לקבל ובד"כ זה גם בחינם).
.
אז מה לזה ולפחד?
.
בעידן האינטרנט יש הצפת מידע. הרבה מאוד בעלי עסק משתמשים במערכות הדיוור ושולחים מידע רב ערך לאנשים ברשימה שלהם. נוצר מצב של חשש שמי שמקבל את המייל ילחץ על כפתור "הסר אותי מרשימת התפוצה שלך". פשוט ככה, ינטוש אותך ואז ינותק הקשר. כי לפי החוק אסור לדוור למי שביקש הסרה ואינו מעוניין לקבל ממך דיוור.
. דיוור בעידן האינטרנט

אז איך מתמודדים עם העינין הזה של הסרה מרשימת התפוצה?
.
דבר ראשון – במערכות הדיוור האוטומטי יש אפשרות לדווח על כל אחד שעוזב ונכנס לרשימה.
אפשר ורצוי לנטרל את הדיווח הזה. ככה לא נקבל כל היום X ביקש הסרה.. Y הצטרף לרשימה…
זה לא יהיה לנו "מול הפנים".
כמובן מידי פעם כדאי להסתכל ברשימה ולראות "מה המצב" אבל זה לא חייב להיות על בסיס יומיומי.
.
דבר שני – כדאי לאמץ את הגישה שמבינה שתמיד יהיו כאלו שיעזבו אבל יש כאלו והם רבים לפעמים יותר שמצטרפים וזה טבעי וברור ויש איזון טבעי כזה.
לפעמים זה גם ענין של תקופות: לדוגמא, בחורף אנשים יותר נמצאים בבית ואוהבים לקרוא ומשקיעים בזה זמן, לעומת הקיץ שחם ולפעמים אין סבלנות.
.
דבר שלישי – רצוי להבין שמי שבאמת מתעניין במה שיש לנו להציע, ישאר ברשימה שלנו, ימשיך לקבל מאיתנו את המסרים הטובים ויבין שהוא זוכה בכך. אנחנו מצידנו נמשיך להשקיע, לתת ערך לרשימה
כדאי שנבין שמשהו טוב לא עוזבים.
.
ובסוף – הנה ה"נחמה". תמיד ניתן לחזור ולהכנס לרשימה שוב. יש כאלו שנוטשים "זמנית". לא בגלל משהו שתלוי בנו. נמאס להם, הם בתקופה פחות טובה בחיים שלהם, הם רווים, הם עמוסים. הם רוצים "חופש". אבל אחר כך הם יחזרו.
.
עכשיו אני פונה לאנשים שמקבלים דיוור ולפעמים ממש מתחשק לכם להסיר את עצמכם.
אחת הסיבות החשובות שכדאי להשאר (וזה כמובן חוץ מהידע הרב שזורם אלינו באופן רציף והוא יקר ערך לנו לעיתים קרובות), היא הסיבה שאנחנו תמיד נהיה הראשונים לדעת על דברים חדשים, מבצעים, הנחות, קורסים, ופעילות שבעל העסק עושה.
לפעמים זה עינין של כמות וכדאי להיות הראשונים לקבל את הסוכריות המוצעות לנו.
.
איך אתם מתמודדים עם הפחד מעזיבת הרשימה שלכם?
מה יש לכם להגיד לאנשים שמקבלים ממכם דיור קבוע?
.
אשמח שתשתפו את הקוראים ואותי כאן למטה.
.
להתראות בהמשך,
בלה עברון

5 תגובות, למה את/ה מחכה?

5 תגובות לפוסט “איך מתמודדים עם "עזיבת רשימת התפוצה"?”

  1. אייל לאוןבתאריך 05 ינו' 2011 בשעה 9:04

    בלה שלום,
    הסכמתי להמשיך לקרוא את המניפולציה המילולית שכתבת……..רוצה לדעת עוד?….תמשיכי לקרוא…..
    האמת שזה כבר קצת מעייף המסרים המתוחכמים האלה שאני ורבים אחרים מקבלים באופן קבוע למייל.
    מדוע את לא כותבת בפשטות את המסר שברצונך להעביר ?
    את אמנם כותבת בכשרון רב, אך מה שמעניין אנשי עסקים, וגם אותי, זוהי לא רשימת התפוצה של העסק, אלא לקוחות קונים ומשלמים……כול השאר נועד על מנת להשיג מטרה זו, והוא לא באמת חשוב בזכות עצמו.
    רוב היועצים העסקיים מדברים על פנייה ל"לקוחות" ומתעלמים מהחשיבות המכרעת שיש על כול עסק בבחירת
    ספקים ובבניית תמהיל מוצרים/שירותים שיתן צורך ממשי לקהל צרכנים מוגדר בשוק. בשביל להצליח רצוי שעסק
    ידע לבחון את פעולותיו מבפנים (ספקים, מוצרים) ולא רק מבחוץ (לקוחות).

    בברכה
    אייל

  2. מוטיבתאריך 05 ינו' 2011 בשעה 9:30

    אייל היקר
    ה"מניפולציה" נועדה להגביר תנועה לאתרו של הכותב, ובמקרה זה, בלה, כדי לעלות במיקום במנועי החיפוש (גולשים=לקוחות פוטנציאליים) וזו תמורה סבירה וקלה לנו "לתשלום".
    ומכיוון שמה שחשוב לך (ולכולנו) להוסיף לקוחות לעסקך, עצתי לך, ללמוד מהמצליחים ולחכות פעולה שעובדת (עובדה גם אתה וגם אני המשכנו לקרורא, ואפילו טרחנו להגיב (מה שמעלה עניין אצל קוראים אחרים…), כי "נגררים" מפוסט מוצלח = גולשים נוספים = עליה במיקומים בגוגל ושאר המנועים = עוד גולשים=לקוחות פוטנציאליים, וזה מה שאתה רוצה, לא?…
    בברכת עסקים טובים
    מוטי

  3. לאה סידןבתאריך 05 ינו' 2011 בשעה 14:23

    שלום בלה,

    "מדבש לא בורחים".אם המסרים שנשלח לנמענים יהיו מעניינים מועילים ועדכניים,אנשים
    ירצו להישאר איתנו,גם אם הם מקבלים המון אימאיילים.תמיד עושים סלקציה בוחרים את הטוב ביותר, ואת השאר מוחקים, אין זמן לקרוא הכל, זמן זה מצרך יקר מאוד ומשתדלים להקדיש אות לדבר המועיל ביותר.
    יותר קל לשמור על נמען שיש לנו מאשר להשיג נמען חדש,ולכן שווה לעשות מאמצים על
    מנת שנהיה מעניינים ונותנים מידע בעל ערך.

  4. זיו לפידבתאריך 01 אפר' 2011 בשעה 23:27

    תודה על המידע המעניין

  5. לאה סידןבתאריך 11 אפר' 2011 בשעה 16:14

    רשימת תפוצה היא של אנשים שרוצים לקבל מידע חדשני ובעל ערך.כדי שאנשים לא יעזבו את הרשימה ,יש להתעדכן כל הזמן בתחום, ולתת מידע שווה ועקבי, כי אנשים שרגילים לקרוא פוסטים במועדים מסויימים, ולהגיב עליהם,כבר מחכים לפוסט הקבוע, ולא כדאי לאכזב אותם. כדי להתעדכן בתחום, אפשר על ידי שרות של גוגול אלירט alert
    כאשר נוטים להיתמקד בתחום ספציפי מסוים. ישנם כאלה שמחליטים לנטוש את רשימת התפוצה, ואחרים מחליטים להצטרף אליה,זאת תופעה שקוראת כל הזמן, ואפשר להוסיף
    נימענים נוספים לרשימה, על ידי זה שנמתג ונפרסם את עצמנו ואת התכנים שלנו ברשתות החברתיות, פורומים, אתרי מאמרים, וובינרים,ועוד
    מרשימת התפוצה מגיעים רוב הלקוחות שלנו, שקונים מאיתנו לאחר שהם מכירים מחבבים וסומכים עלינו שאנחנו אוטוריה עם ידע בתחום הספציפי שלנו.