עושה לך סדר במדידה!

בפעמים הקודמות הראיתי לך איך מכינים טפסים בכלי החינמי גוגל דוקס (Google Docs).

דבר אחד לא הסברתי:

מתי ואיך משתמשים בכלי הזה? הרי יש כלים רבים להכנת טפסים באינטרנט!
.
טופס משוב הוא לא "סקסי" אין עליו שיחת יום, והוא לא מושך במיוחד.
האמת היא שבעלי עסקים רבים נמנעים מלהשתמש בו, פשוט מתוך חוסר הבנה,או חוסר יכולת טכנית להבין את המשמעות של הטופס.
.
בתוך בליל העיסוקים של בעל עסק, השיווק, המכירות, והרצון "לעשות את העבודה" נעלם הדבר החשוב ביותר: לדעת מה הלקוח שלנו באמת רוצה ובמה הוא ממש ממש מתעניין.
.
כבר ראית שזה הליך פשוט וקל להכין טופס משוב באינטרנט.
כל מה שצריך זה לבקש מהלקוח (בעזרת מייל פשוט ששולחים לו, ושולחים לו גם את הקישור לטופס) למלא ולעשות SEND.
.
אחר כך כבר נוכל לדעת מה הלקוחות באמת רוצים וצריכים.
בעזרת המידע הזה ניתן להחליט איזה מוצרים אנחנו נכניס לעסק שלנו, מה נוריד מהמדף כי הוא ממש לא מעניין אף אחד ואפילו איזה שירות הלקוחות שלנו מצפים לקבל מאיתנו.
.
המשוב עשוי לשמש לנו ככלי עזר גם במכירה.
.
אם גיליתי במשובים שקיבלתי שהנשים בקהל הלקוחות שלנו אוהבות יחס אישי ותשומת לב, והגברים בקהל לקוחותינו מעדיפים מקצועיות ועמידה בלוחות זמנים, נוכל להדגיש בפני הלקוחות שלנו את הדברים החשובים להם בזמן מכירת מוצר.
.
הנה דוגמא: נניח שאני מוכרת קורס אינטרנטי.
.
הדרך שבא אפנה לנשים תדבר על יחס אישי שכל אחד מהלומדים יכול לקבל בעזרת הלימוד דרך האינטרנט,כיצד כל אחד מקבל את התכנים היישר לתיבת המייל האישית שלו ואיך כל שאלה ותשובה שהן תשאלנה בבלוג המיוחד המיועד לקורס יקבל תשומת לב אישית כשאני אענה לכל אחת ואחת מהן באופן אישי על שאלותיה בבלוג. אני אדגיש את מה שחשוב להן לקבל כתוצאה מההבנה שקיבלתי במשוב.
.

כשאפנה ללקוחותי הגברים, אזי אני אדבר על התכנים המקצועיים שיוכלו לרכוש בקורס האינטרנטי, איך הכלים המקצועיים יוכלו לעזור להם באופן ישיר בעסק שלהם, וגם כמובן אדבר על כך שהם מקבלים את זה בדיוק כל שבוע בזמן שקבענו. הכל בדיוק בזמן ולפי התכנון המדויק.
.
הדוגמא הזאת היא רק אחת מיני רבות ליישום ולתועלת שמביא השימוש במשוב מהלקוחות.
כדי לקבל משוב צריך להכין את הטופס הנכון. זה מאוד מאוד חשוב!
.

העינין הוא שיש כמה אפשרויות לשימוש בטפסים וזה עלול לבלבל קצת.
לכן הכנתי סרטון מיוחד שעושה סדר ומסביר מתי להשתמש בכלי מדידה ובאיזה כלי להשתמש.
.
אני מזמינה אתכם לכתוב לי כאן למטה את תגובותיכם.
האם הסרטון עזר לכם?
האם אתם משתמשים במשוב ללקוחותיכם? ואיך?
ספרו לי ולקוראים והעשירו אותנו. תודה.

.

.

אני מאחלת לכם המשך יום נהדר,
להתראות
בלה עברון

3 תגובות, למה את/ה מחכה?

3 תגובות לפוסט “עושה לך סדר במדידה!”

  1. רותיבתאריך 26 דצמ 2010 בשעה 22:21

    בלה, כל הכבוד על הנתינה! הרבה תובנות חשובות.

  2. זיו לפידבתאריך 26 פבר 2011 בשעה 11:25

    בלה תודה על הטיפ

  3. בלה עברוןבתאריך 26 פבר 2011 בשעה 14:11

    תודה רבה לכם! המשך יום טוב!