האם נעמי ורות המואביה עשו שיווק?

שלום לכם,

מגילת רות חושפת בפנינו שיטת שיווק נושנה, שבה שיווקה נעמי את בועז לרות, ורות שיווקה את עצמה לבועז.

מסתבר, שהשיטה עצמה נשארה אותו דבר…

אז בואו ונצלול קצת לתוך המגילה..

הסיפור מתחיל עם אלימלך ואשתו נעמי, ושני בניהם. סיפור רגיל לכאורה.
הם מחליטים "לרדת" מהארץ כי כאן התנאים לא משהו ובמואב יש יותר אפשרויות.
עד כאן הכל טוב ויפה.

אבל דווקא אז, אלימלך נפטר ורות נשארה אם חד הורית.
2 בניה של רות מתחתנים עם מואביות – ערפה ורות – ואז קורה עוד אסון.
שניהם מתים.

נעמי היא אישה חזקה. עכשיו, לאחר שאיבדה את בעלה ואת שני בניה היא מחליטה לקחת את גורלה בידה ולחזור לארץ יהודה.
היא מציעה לשתי כלותיה לחזור לעמן ובאמת ערפה עושה את זה. רות מצידה מוכנה לעשות הכל, רק לא לעזוב את נעמי.
וכך יוצאות להן שתי האלמנות (אישה וחמתה) לדרך ארוכה לארץ יהודה.

רות כל כך נאמנה לנעמי שהיא מוכנה לעשות עבורה הכל. כל מה שנעמי אומרת היא עושה.

וכך הן מגיעות לבית לחם בדיוק בתחילת עונת הקציר.
"ותשב נעמי ורות המואביה כלתה עמה השבה בשדי מואב, והמה באו בית לחם בתחילת קציר שעורים"
(מגילת רות, פרק א, פסוק כב)

כאן מתחיל תהליך מעניין של שיווק שנקרא לו בשפתנו המקצועית

KNOW, LIKE, TRUST

רות מציעה לנעמי שהיא תלך לשדות של בועז ללקט שיבולים כדי שיהיה להן מה לאכול.
ואכן כך היא עושה. בועז מבחין בה ויש בינהם שיחה.
זה ה KNOW. הוא מזמין אותה להמשיך ללקט בשדה שלו עם נערותיו וכך היא עושה.

בהמשך המגילה אנחנו קוראים על הדו שיח בניהם, על הזמנתו של בעז את רות לסעודה
ואף דואג שהיא תהיה שבעה ותיקח לנעמי מזון.
בעז אפילו נותן הנחיה לנערים הקוצרים שאם רות רוצה ללקט "מן הצבתים" ירשו לה.
כנראה שהמלקטים הורשו ללקט "בן הצבתים" ולכן אם היו מלקטים מן הצבתים היו גוערים בהם.
בעז מרשה לרות ללקט מן הצבתים.
"ויצו בועז את נעריו לאמור: גם בין העמרים תלקט ולא תכלימוה"

קציר

רות מתחילה להתחבב על בעז.
זה ה –LIKE. נעמי כמובן מצידה מעודדת את רות להמשיך וללקט בשדה של בעז עד סוף עונת הקציר.

עונת הקציר היא עונה קצרה יחסית ואז כאשר מסיימים לקצור צריך לפזר את המוץ ולהבדילו מן הגרגירים.
את הפעולה הזאת עושים בגורן.
מסתבר, שהיה מנהג להישאר לישון בגורן כדי לשמור על התבואה.

וכאן אנו מגיעים לשיאה של הפרשה. עכשיו רות צריכה לעשות "משהו חריג" "איזה WOW"
הדברים מתבצעים בסדר מופתי, תוך לקיחת כל האפשרויות וגם הסיכונים.
כאן אנו רואים את רות – כמה שהיא ציתנית ומוכנה להקשיב ולעשות דברים חריגים מבלי להניד עפעף.

וכך היה:

בעז היה בגורן, סיים את עבודתו, אכל ושכב לנוח.
באותו זמן, רות התרחצה והתבשמה, לבשה את השמלה היפיפיה שלה ובאה בלילה להיות למרגלותיו של בעז.
תתארו לעצמכם את הסיטואציה: בעז מתעורר פתאום בלילה ולמרגלותיו שוכבת אישה יפה.
זה לא פלא שהוא מתבלבל ומאבד את החושים!

"ויהי בחצי הלילה ויחרד האיש וילפת, והנה אשה שכבת מרגלותיו"
(מגילת רת פרק ג, פסוק ח)

תודו שזה מעשה חריג במיוחד. משהו שמצהיר על הכוונות של רות.

רות עשתה תהליך של TRUST.
עכשיו בעז מוכן לעשות כל מה שתבקש.
"ועתה, בתי, אל תיראי, כל אשר תאמרי אעשה לך, כי יודע כל שער עמי כי אשת חיל את"
(מגילת רות, פרק ב, פסוק יא)

לסיפור יש "HAPPY END"

בעז ורות נישאים ונולד להם בן (עובד) שנולד לו בן  (ישי) שדוד המלך היה בנו.
כך מסתבר שדוד המלך היה בעצם הנין של רות ובעז.

"ותקראנה שמו עובד, הוא אבי ישי, אבי דוד"
מגילת רות פרק ד פסוק יז)

מה באנו ללמוד כאן?

שלפעמים ה"שיווק" מתחפש למשהו אחר, אבל התהליך של
know. like, trust אינו תהליך חדש.
כך אנחנו נוהגים כשאנחנו הולכים לקנות משהו, כך אנחנו אוהבים שנוהגים איתנו.

כמו תמיד, אני אשמח לקרוא כאן את תגובותיכם.

אני מאחלת לכם חג שבועות שמח,
והנאה רבה.

חג שבועות שמח מבלה עברון

שלכם,

בלה עברון

אשמח לשמוע מה דעתכם השאירו תגובה כאן

סגור לתגובות

התגובות סגורות.